Coraz więcej osób decyduje się na outsourcing IT, czyli usługę polegającą na zleceniu obsługi informatycznej zewnętrznym firmom. A czy Ty zdajesz sobie sprawę z tego, jakie są korzyści tego rozwiązania?
Elastyczność usług IT
Outsourcing IT dopasowywany jest do potrzeb firmy (www.ittouch.pl), co oznacza, że dla każdego przedsiębiorcy zakres usług będzie inny. Potrzebujesz jedynie, aby specjalista czuwał nad system informatycznym? Żaden problem. A może chcesz, aby nadzorował sieci? Możesz to uwzględnić w umowie.
Jedyne, co Cię ogranicza, to zakres usług firmy, z którą chcesz podjąć współpracę. W ramach prac, które ona wykonuje, możesz wybrać tylko te, które są faktycznie potrzebne w Twojej firmie, nie generując tym samym dodatkowych kosztów. A jaki może być zakres outsourcingu IT?
Szeroki zakres outsourcingu IT
W zależności od firmy zajmującej się outsourcingiem IT zakres usług mogę być różny. Zwykle jednak skupia się na tych samych elementach. Podstawą jest utrzymanie i rozwój systemów informatycznych. Specjaliści mogą zająć się sprzętem komputerowym oraz serwerowniami, a także udoskonalaniem i naprawianiem systemów operacyjnych oraz bazy danych.
Inną, popularną usługą jest administrowanie systemów IT – dbanie o ich bezpieczeństwo, bieżącą konfigurację, tworzenie dokumentacji zmian. Co więcej, niektóre firmy oferują projektowanie i wdrażanie systemów IT, które są w pełni dopasowane do Twojej działalności.
Ciekawą usługą jest też outsourcing pracowniczy. Na czym polega? Na czas realizacji projektu możesz skorzystać z usług ekspertów, którzy dołączą do Twojego zespołu. Gdy uda się go zakończyć, współpraca jest automatycznie rozwiązywana. Dzięki temu zyskujesz fachowca, który ma wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonywania swoich obowiązków, a jednocześnie nie musisz się martwić o przeprowadzanie procesu rekrutacji i konieczność zatrudniania go na stałe.
Tylko aby mieć pewność, że zakres usług będzie tak szeroki, zapoznaj się dokładnie z ofertą firmy, która Cię zainteresuje. Niektóre z nich oferują swoje usługi wyłącznie dla małych i średnich przedsiębiorców, mogą nie mieć kompetencji do tego, aby wykonywać bardziej zaawansowane prace.
Natychmiastowe usuwanie awarii
Jedną z największych korzyści wsparcia informatycznego, jest natychmiastowe wykrywanie i usuwanie awarii. Często specjaliści, którzy zajmują się systemami w Twojej firmie, wcześniej niż Ty zauważą problem i od razu go zlikwidują. Bez martwienia się o to, że najbliższa wizyta serwisanta będzie mieć miejsce dopiero za kilka dni, tygodni.
Optymalizacja kosztów
Outsourcing IT to również optymalizacja kosztów, i to na dwóch obszarach. Po pierwsze, nie musisz zatrudniać pracownika, który będzie zajmować się tym na pełen etat, niezależnie od tego, czy w tym czasie ma pracę do wykonania, czy nie.
A po drugie, jak już wspominaliśmy wcześniej, umowy o outsourcing IT są elastyczne, dopasowywane do Twoich potrzeb. A więc płacisz tylko za to, z czego faktycznie chcesz korzystać.
Pełne wsparcie informatyczne
W ramach outsourcingu IT możesz też zdecydować się na pełne wsparcie informatyczne. Oczywiście, taka opcja będzie najdroższa, ale jednocześnie dla wielu przedsiębiorców optymalna, ponieważ nie muszą się już o nic martwić. To duża oszczędność czasu, który można poświęcić na rozwój swojego biznesu.