Wpływ meta description na pozycjonowanie strony internetowej

Jeszcze kilka lat temu nikt nie pomyślałby, że głównym miejscem do promowania swoich firm, ludzie będą wykorzystywać Internet. Wynalazek, który miał służyć głównie do komunikowania się oraz bycia cyfrową encyklopedią, dziś jest głównym narzędziem wykorzystywanym przez największe marki.

Warto nadmienić, że część z nich stawiała pierwsze kroki jeszcze przed pomysłem na wykorzystanie Internetu, jako formy wypromowania swojej działalności, a dopiero po rozpoczęciu współpracy z agencją SEO, zaczęło rosnąć zainteresowanie klientów. Dlatego nie powinien dziś nikogo dziwić fakt, że ważniejszy jest wizerunek w sieci, zamiast telewizji.

Jednym z punktów, którym zajmują się specjaliści od optymalizacji i pozycjonowania stron www, jest tzw. meta description, czyli krótki tekst streszczający, czego dotyczy witryna. Długość tego opisu to zazwyczaj 150 – 160 znaków (w zależności od wielkości czcionki). Bardzo ważne jest dodanie meta description, gdyż w innym przypadku Google zrobi to za nas, a w tym przypadku istnieje możliwość, że będą to nie do końca takie zdania, które chcielibyśmy zawrzeć w opisie. Meta tag przede wszystkim pełni rolę informacji dla czytelnika.

Bardzo dobrym posunięciem będzie dostosowanie unikalnych meta tagów, dla każdej podstrony. Dzięki temu zwiększymy swoje szanse, na to, że właśnie na naszą stronę zajrzą potencjalni klienci. Zwłaszcza gdy nasza oferta dotyczy różnych obszarów, wtedy opis poszczególnych stron witryny maksymalnie zwiększy ruch w serwisie. Poprawnie napisany meta tag musi składać się z nazwy firmy, tak, aby czytelnik od razu nas kojarzył, gdy w przyszłości będzie chciał ponownie skorzystać z usług. Do tego konieczne będzie krótkie streszczenie tego, co można znaleźć na stronie: czy zajmujemy się tylko sprzedażą części do samochodów, czy także prowadzimy ich skup itp. Ponadto warto umieścić numer telefonu, ponieważ często zdarza się, że klientowi nie chce się czytać całego serwisu i woli od razu skontaktować się z pracownikiem firmy.

Chcąc rozpocząć skuteczne pozycjonowanie stron powinieneś dobrze skroić opis strony. Dzięki temu będziesz wiedzieć jaki jest przewodni temat witryny oraz czego może się spodziewać po wejściu na nią. Z punktu technicznego, opis powinien zawierać słowa kluczowe, jednak nie należy przesadzać z ich ilością, ponieważ możesz nie osiągnąć oczekiwanego rezultatu. Meta description ma zachęcać do wejścia na naszą stronę, dlatego najlepiej z pomocą profesjonalistów powinniśmy przemyśleć co zostanie umieszczone w opisie.

Przede wszystkim dobrze skonstruowane streszczenie będzie przydatne nie tylko czytelnikom, ale także robotom Google, które odpowiadają za to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania pojawi się nasz serwis.