Dropshipping - na czym polega
Zakupy przez Internet to domena XXI wieku. Portale aukcyjne, ogłoszeniowe pełne ofert sprzedaży e-sklepów a także sklepy internetowe cieszą się wielką popularnością a internetowi sprzedawcy poszukują coraz nowszych rozwiązań e-sprzedaży.
Kilka lat temu pojawiło się nowe rozwiązanie w tej kwestii - dropshipping. Jest to model logistyczny, w którym wysyłka towaru spada na dostawcę a do sprzedawcy należy tylko i wyłącznie zbieranie zamówień a następnie przesyłanie ich do dostawcy. Plusem takiego projektu jest brak kłopotów związanych z magazynowaniem produktów a co za tym idzie - uniknięcie zamrażania środków finansowych. E-dropshipping nie wymusza na swoich klientach marży minimalnej. Sprzedawca ustala swoją marże na towary a hurtownia nie ingeruje w ceny w żaden sposób. Natomiast słabą stroną dropshippingu jest natomiast ograniczona możliwość kontrolowania dostawcy w kwestii wysyłki - sprzedawca nie ma wpływu na czas realizacji zamówień. Drugim negatywem jest fakt, iż dostawcy oferujące usługi e-dropshippingu mają na ogół wyższe ceny produktów niż zwykłe hurtownie.