Logo, umiarkowana ekstrawagancja

Niemal wszystkich z nas otaczają zewsząd wszelkiego rodzaju reklamy – banery, ulotki, reklamy telewizyjne czy różne promocje wyskakujące w postaci pobocznych okienek w Internecie. Wszystkie je łączy jeden, podstawowy element – logo firmy. To dzięki niemu zapamiętujemy daną markę i budujemy sieć skojarzeń powiązanych z jej usługami czy produktami. Co jeszcze wiemy o logo dla firmy?

Projekt logo dla firmy – typy logo

Tworzenie projektu logo dla firmy wymaga innowacyjnego myślenia i niemałej kreatywności. Pośród tak dużej konkurencji na rynku stworzenie unikalnego i wyjątkowego projektu logo dla firmy to nie lada wyzwanie dla pomysłowości. Warto jednak znać nieco teorii na temat grafiki i logo. Jakie są rodzaje logo?

  • Znaki graficzne – to ponadczasowa i uniwersalna forma logo, znana od dawna i sprawdzająca się w każdej branży. Znak graficzny to dowolna, często abstrakcyjna forma graficzna, w kreatywny sposób reprezentująca daną markę. Niewątpliwą zaletą jest brak barier językowych – taką formę można promować na całym świecie, dzięki czemu jest uniwersalna. Trzeba jednak dłużej pracować nad tym, aby taki znak stał się rozpoznawalny. Dla przykładu, firma Apple używa jedynie znaku graficznego w formie nadgryzionego jabłka i nie potrzebuje dodawać elementów tekstowych, gdyż wszyscy na świecie doskonale ją identyfikują.
  • Emblemat – to forma logo z bogatymi zdobieniami, mogąca przypominać herb. Firmy używają emblematy w celu zaznaczenia prestiżu swojej marki. Bardzo często tę formę można spotkać w klubach piłkarskich, np. używa go FC Barcelona.
  • Logo dla firmy z postacią – pomysłowa forma przestawienia logo, która ma budzić większe zaufanie wśród odbiorców. Najczęściej kierowana do dzieci, np. logo chipsów Cheetos z tygrysem, choć nie jest to regułą, bo doskonale znane jest również logo Android z zielonym robotem.
  • Logotyp – logotyp to część logo, który jest przedstawieniem nazwy firmy za pomocą wybranej czcionki. Niektóre logo dla firmy zawierają tylko logotyp, bo jest na tyle przejrzysty i rozpoznawalny, że sam w sobie może stanowić wizytówkę firmy, np. Coca-Cola.
  • Glif – przestawia pojedynczą literę lub znak topograficzny. Używany jest najczęściej jako skrócona wersja pełnego logo dla firmy, np. litera f na niebieskim tle na Facebooku.

Częste błędy w projekcie logo dla firmy i projekcie ulotki

Zlecając stworzenie logo dla firmy lub projektu ulotki firmie warto się upewnić, że są to profesjonaliści z doświadczeniem. Istnieją bowiem błędy, które są powielane przez amatorów-grafików lub osoby niemające wiedzy o marketingu, które mogą zniweczyć Twoje szanse na udaną promocję. Jakich czynników unikać przy tworzeniu projektu ulotki czy projektu logo dla firmy?

  • „Przekombinowane pomysły” – prostota to użyteczność. Nie warto wprowadzać zbyt skomplikowanych form, które w efekcie trudniej zapamiętać czy rozszyfrować przez odbiorcę. Należy postawić na charakterystyczne i uniwersalne formy, które będą czytelne dla każdego, jednak, aby uzyskać oryginalność i nietuzinkowość, warto dodać nieco ekstrawagancji.
  • To co trendy i w modzie – logo dla firmy to nie jest świat mody – nie kierujemy się obecnymi trendami. Moda przychodzi i odchodzi, trendy co chwilę się zmieniają, dlatego przy tworzeniu projektu logo dla firmy kierujemy się przesłaniem, że ma być on ponadczasowy i służyć firmie przez pokolenia.
  • Konwencjonalność i nuda – oczywistym jest, że aby wygrać z ogromną konkurencją w swojej branży, trzeba się wyróżnić czymś nietypowym, co sprawi, że odbiorca wybierze właśnie nas. Niepowtarzalność i oryginalny pomysł na logo dla firmy to klucz do sukcesu.

Zależy Ci na profesjonalnie wykonanym projekcie logo dla firmy, projekcie ulotki czy projekcie wizytówki? Sprawdź ofertę robimylogo.pl, gdzie doświadczona kadra w krótkim czasie przygotuje pomysłowe logo dla Twojej firmy w atrakcyjnej cenie!