Konwersja w sklepie internetowym - co to jest, jak mierzyć i zwiększyć?

Nadrzędnym celem każdego właściciela sklepu internetowego jest skuteczne zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Wysiłki zmierzające w tym kierunku obejmują szereg różnorodnych działań - od poprawy funkcjonalności e-sklepu aż do rozbudowanej reklamy. Jednym z czynników wpływających na optymalizację sprzedaży jest konwersja w sklepie internetowym. Jednak jak pokazują statystyki niemal co trzeci sklep internetowy posiada współczynnik konwersji nie przekraczający 1%. A przecież zasada jest prosta - im większa konwersja w sklepie internetowym, tym mniejsze koszty reklamy. Zatem czym jest ów niezwykle ważny wskaźnik i jak można go zmierzyć? Oto podstawowe informacje.

Czym jest konwersja w sklepie internetowym?

Konwersja w sklepie internetowym to oczekiwana i przewidziana reakcja danego klienta spowodowana konkretnymi działaniami sprowadzającymi ruch na witrynę e-sklepu. Czyli mówiąc najprościej jest to wskaźnik informujący o tym, jaki efekt został osiągnięty poprzez działania marketingowe. W sklepie internetowym najważniejszą konwersją jest sprzedaż produktu. Wyliczenie wskaźnika konwersji jest bardzo proste - wystarczy podzielić ilość transakcji przez ilość wizyt i osiągnięty rezultat pomnożyć przez 100%. Tak osiągnięty wynik w możliwie najprostszy sposób pokazuje stosunek ilości odwiedzin na danej witrynie do liczby zrealizowanych zamówień. Warto w tym przypadku pamiętać o tym, iż badania tego typu są najbardziej miarodajne wtedy, gdy dotyczą konkretnych kategorii i produktów będących w ofercie danego sklepu internetowego.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji?

Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, jak istotny w działalności każdego e-sklepu jest wskaźnik konwersji. Dlatego warto zadbać o to, aby osiągał on jak najwyższe wartości. Istnieje kilka sposobów na zwiększenie konwersji w e-sklepie. Najbardziej skuteczne to:

  • intuicyjna i funkcjonalna nawigacja na witrynie internetowej,
  • profesjonalne i rzetelne opisy produktów, uzupełnione dobrymi zdjęciami oddającymi rzeczywistość,
  • skuteczna wyszukiwarka produktów w sklepie internetowym,
  • bezpłatna wysyłka,
  • dobry kontakt z obsługą klienta sklepu,
  • jasny i przejrzysty proces zakupowy,
  • funkcjonalny i przyjemny w użytkowaniu koszyk zakupowy,
  • reklama skierowana do właściwej grupy docelowej.

Równie ważne w podnoszeniu wskaźnika konwersji jest tak zwane dobre pierwsze wrażenie, czyli przejrzysta i wzbudzająca zaufanie strona internetowa. To ona w dużej mierze decyduje o tym, czy klient będzie chciał na niej pozostać.

Konwersja w sklepie internetowym to jeden z najważniejszych wskaźników decydujących o sprzedaży. Dlatego warto mierzyć ją regularnie i podejmować odpowiednie kroki w celu zwiększenia jej wartości.

Więcej na temat tego, jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym znajdziesz na http://blog.sky-shop.pl/jak-zwiekszyc-konwersje-w-sklepie-internetowym-7-skutecznych-rad/.