Bezpieczne zakupy w Internecie - co trzeba widzieć, na co uważać?

Coraz więcej osób decyduje się obecnie na zakupy w Internecie. Głównie z wygody, zaoszczędzonego czasu, ale i większego wyboru produktów oferowanych przez sklepy online. Zakupy w sieci niosą jednak ze sobą pewne ryzyko związane z samym przeprowadzeniem transakcji, jak i z wyborem rzetelnego sprzedawcy. Na co więc uważać, robiąc zakupy przez Internet?


Wybieraj zaufane sklepy internetowe

Aby zakupy online były bezpieczne, należy wybierać sprawdzone sklepy internetowe. Warto dowiedzieć się, czy mają one certyfikaty zaufania, które przyznawane są przez niezależnych audytorów. Sklepy posiadające takie dokumenty są wiarygodne i bezpieczne dla klientów.

Decydując się na zakupy online, warto rozważyć też skorzystanie z dużych platform sprzedażowych, typu Allegro. Wówczas w razie problemów z kupnem jakiegoś przedmiotu lub z jego otrzymaniem czy zwrotem, taki serwis staje się pośrednikiem w rozwiązaniu sporów między stroną kupującą a sprzedającą. Na takich platformach często mamy do czynienia z aukcjami internetowymi. Oznacza to, że sprzedawcy wystawiają produkt za minimalną kwotę, ustalając przy tym, ile chcieliby za niego dostać. Kupujący natomiast podbijają te stawki. Podczas zakupów online należy zachować szczególną ostrożność, jak kupować na aukcjach internetowych podpowiada subasta.pl.

Sprawdzaj opinie o sprzedawcach

Robiąc zakupy na platformach sprzedażowych, kupujący mają możliwość sprawdzenia opinii o wybranym sprzedawcy. Dowiedzieć się z nich można czy wysyłany wcześniej towar był zgodny z opisem, jakie są koszty wysyłki, na jakim poziomie jest obsługa klienta itp. Często sprzedawcy oceniani są w skali punktowej lub procentowej, wówczas ten, który ma jak najlepszy wynik, opiniowany jest jako wiarygodny. Poza takimi ocenami znaleźć można jeszcze opinie o sprzedawanym produkcie wystawiane przez osoby, które już go kupiły i miały możliwość jego użytkowania. To również daje pogląd na to, czy warto dany przedmiot kupić.

Ostrożnie wybieraj produkty

W sklepach internetowych, a szczególnie na platformach sprzedażowych, często szukamy produktów, które będą tańsze niż w sklepach stacjonarnych. Trzeba mieć jednak świadomość, że coś, co normalnie kosztuje 200 zł, nie może być nagle dostępne za 50 zł, zazwyczaj jest w tym jakiś haczyk. W Internecie łatwo natknąć się na przedmioty, które zwyczajnie są podróbkami. Najczęściej dotyczy to elektroniki, głównie telefonów, aparatów i komputerów, ale i ubrań. Duże jest zainteresowanie sportową odzieżą znanych marek, która jak wiadomo, do najtańszej nie należy.

A po czym rozpoznać takie podrobione rzeczy? Nie tylko cena jest tutaj głównym wyznacznikiem, osoby, które wystawiają takie przedmioty, też chcą na tym zarobić. Często podróbki wyglądają nieco inaczej niż oryginalne produkty. Może to być np. logo ze zmienionym szczegółem, inny materiał, inna kolorystyka itd. Internetowi oszuści prześcigają się w tworzeniu trudnych do odróżnienia podróbek, lepiej niektóre rzeczy kupować od wiarygodnych sprzedawców.

Internet poza Unią Europejską

Polski startup oferuje dostęp do sieci, tańszy nawet o 95% od stawek roamingowych!

Każdy, kto choć raz wyruszył w podróż poza granice Polski z pewnością zdaje sobie sprawę, że połączenie z siecią, zwłaszcza w odległych zakątkach świata, może być bardzo trudne lub bardzo drogie. Wykorzystanie 1 GB Internetu poza Unią Europejską może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych! W dobie sprawdzonych patentów na tanie podróżowanie, dostęp sieci, który powinien być standardem, przy obecnych cenach może popsuć apetyt na dalekie wojaże.

XOXO WiFi – alternatywa dla kart SIM oraz roamingu

Blisko 50% Polaków w podróży ma problem z dostępem do Internetu, co obniża jakość samego wyjazdu. Co trzeci nie może porozumieć się z mieszkańcami wybranego kraju, co piąty narzeka na standard hotelu, a 10% na ilość czasu straconego na poszukiwaniach gotówki w obcym państwie – wynika z badań przeprowadzonych przez XOXO. 

- Podczas pobytu w Wietnamie mieliśmy ogromne problemy z Internetem. Mimo olbrzymiej gościnności miejscowych mieszkańców nie zawsze udawało się nam znaleźć akurat tę drogę, i te atrakcje które chcieliśmy zobaczyć. Włączenie mapy z GPS’em w telefonie byłoby dla nas zbyt kosztowne. Szukając alternatywy, pomyśleliśmy o prywatnym, mobilnym hot spocie, który uniezależniłby nas od kosztownego roamingu i ryzykownych publicznych hot spotów i kart SIM – mówi Katarzyna Przybył, menadżer ds. operacyjnych i CEO w XOXO WiFi.

Zamówienie XOXO WiFi jest bardzo proste. Wystarczy na stronie xoxowifi.com w formularzu zamówienia określić kierunek podróży (można wybrać kilka państw – we wszystkich będzie działał jeden, ten sam router bez dodatkowych czynności), ilość urządzeń i ewentualne akcesoria dodatkowe (powerbank, ładowarka samochodowa, ubezpieczenie urządzenia). Ruter dostarcza kurier na kilka dni przed planowanym wylotem.

 - Cieszymy się, że pomagamy zarówno klientom indywidualnym oraz coraz częściej także firmom – podkreśla Katarzyna Przybył - Przenośny router przydaje się podczas zagranicznych delegacji, gdzie poza Polską także trzeba wysyłać ważne maile czy odbyć nagłą rozmowę. XOXO WiFi gwarantuje w takim przypadku nie tylko wygodę wypoczynku, ale także może ułatwić komunikację. Ceny wynajmu zaczynają się od 6,9 euro za jeden dzień i w porównaniu ze stawkami roamingowymi, jest to kwota niższa nawet o 95%  - dodaje.

Startup nawiązuje także liczne współprace partnerskie z firmami, gdzie oferuje sprzedaż swoich urządzeń do celów biznesowych. Z XOXO WiFi skorzystała już m.in. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polski Związek Narciarski, Helios czy Mercedes.

Jesteśmy zespołem doświadczonych specjalistów, którzy wykorzystują  najnowsze trendy w technologii. Jako pionierzy w usługach wynajmu mobilnego Internetu w Polsce postanowiliśmy pójść o krok dalej i poszerzyć naszą usługę o ponad 100 dodatkowych państw z całego świata. Stworzyliśmy XOXO WiFi – urządzenie, dzięki któremu problemy z połączeniem z siecią podczas zagranicznego wyjazdu czy  wysokie rachunki za roaming znikają.

3 tegoroczne trendy w pozycjonowaniu na Śląsku i nie tylko. Jakie działania przyniosą realne efekty w 2017 roku?

Choć wydawać by się mogło, że pozycjonowanie to wciąż ten sam długotrwały i złożony proces, pojawiające się trendy w SEO każdego roku dotyczą także tego działania. Ulepszenia, wprowadzenia i zwrócenie uwagi na pojedyncze aspekty pozycjonowania przyczyniają się zwiększenia jego efektywności, a tym samym – popularności. SEO-wco! Na czym powinieneś w tym roku zawiesić oko, pozycjonując strony internetowe na Śląsku i nie tylko?

Czytaj więcej
Zakupy online z dostawą do domu

Zakupy z wykorzystaniem internetu to coraz bardziej uznany sposób na uniknięcie dla poniektórych tego przykrego obowiązku, jakim jest zdobywanie koniecznych towarów. Takie zakupy są niewątpliwie nie tylko nadzwyczaj praktyczne dla konsumenta, lecz pozwalają niejednokrotnie dotrzeć do artykułów, do jakich nie mamy łatwego dostępu w tradycyjnej sprzedaży.

Czytaj więcej
YouTube Kids już w Polsce - wyjątkowe treści dla całej rodziny

Ponad 70 miliardów wyświetleń, takim wynikiem może pochwalić się aplikacja YouTube Kids, która od dzisiaj jest już dostępna w Polsce. YouTube Kids dostarcza całym rodzinom bogactwo wyjątkowych treści, a także możliwość bezpiecznego ich odkrywania – dzięki zaawansowanym algorytmom oraz rozbudowanym opcjom kontroli, to rodzice mogą wybrać treści, które ogląda ich dziecko.

Czytaj więcej
Jak to jest z tym free-to-play?

W ekspresowym tempie pojawiają się w ostatnim czasie wszelkie free-to-play online. Podobnie prędko okazało się, że spora część z nich może i jest free-to-play, ale pay-to-win. Mikropłatności są dla graczy błyskawicznymi drabinkami do najlepszego sprzętu, najlepszych postaci, najlepszych umiejętności, czyli równocześnie – do samego wierzchołka tabeli wyników.

Czytaj więcej
Platforma EBI24. E-faktury najnowszej generacji

Elektroniczne zarządzanie fakturami nieuchronnie zastąpi papierowy obieg dokumentów, bo jest po prostu wygodniejsze i oszczędniejsze. W krajach europejskich już blisko 80 proc. przedsiębiorców używa e-faktur. Polska również pod tym względem goni Europę, zwłaszcza że dostępne są coraz bardziej zaawansowane narzędzia takie, jak platforma EBI24.

Czytaj więcej
Baza konferencji marketingowych

Jeśli ktoś jest zainteresowany wzbogacaniem kompetencji na temat promocji i oczekuje przy tym profesjonalnych źródeł, wcześniej czy później z pewnością postanowi brać udział w konferencjach marketingowych. Właśnie w trakcie takich eventów omawiane są najnowsze mody, wnioski badań, wyjątkowe sukcesy i wyjątkowo imponujące doświadczenia. Jednak wynajdywanie polecanych eventów staje się prostsze i skuteczne jedynie wtedy, kiedy dysponuje się dobrym narzędziem - takim, jak baza konferencji marketingowych na kreatorzy.eu.

Czytaj więcej
Datarino efektywne wykorzystanie Big Data

W dzisiejszych czasach gromadzenie i analiza danych jest codzienną praktyką wielu firm, które chcą dążyć do jak największej efektywności w biznesie. Wśród zalet wykorzystania Big Data można wymienić m.in.: lepszą organizację pracy czy polepszenie komunikacji z konsumentami, jednak kluczowym aspektem wdrożenia tego typu usług jest wzrost efektywności biznesu.

Czytaj więcej
Kampanie AdWords jak tworzyć

Każda z firm chce, aby płatne kampanie AdWords przynosiły jak największe zyski oraz świetne wskaźniki konwersji. Jednak osiągnięcie takich rezultatów jest efektem właściwie zoptymalizowanej reklamy, która zachęca użytkowników do podjęcia działania. Czym się kierować, aby okazała się ona skuteczna i odpowiednia dla internautów – a przede wszystkim zgodna z wytycznymi Google?

Czytaj więcej
Dropshipping - na czym polega

Zakupy przez Internet to domena XXI wieku. Portale aukcyjne, ogłoszeniowe pełne ofert sprzedaży e-sklepów a także sklepy internetowe cieszą się wielką popularnością a internetowi sprzedawcy poszukują coraz nowszych rozwiązań e-sprzedaży.

Czytaj więcej
Na czym polega szyfrowanie SSL

Każdy kto choć raz logował się do bankowości internetowej lub robił zakupy w sklepie internetowym miał do czynienia z szyfrowaniem SSL. Być może nie zauważył przedrostka httpS://, być może nie weryfikował certyfikatu ukrytego pod małą kłódeczką przed adresem strony, ale może być pewny, że jego dane były przesyłane w sieci w sposób bezpieczny, zaszyfrowany i trudny do odczytania.

Czytaj więcej
Wpływ meta description na pozycjonowanie strony internetowej

Jeszcze kilka lat temu nikt nie pomyślałby, że głównym miejscem do promowania swoich firm, ludzie będą wykorzystywać Internet. Wynalazek, który miał służyć głównie do komunikowania się oraz bycia cyfrową encyklopedią, dziś jest głównym narzędziem wykorzystywanym przez największe marki.

Warto nadmienić, że część z nich stawiała pierwsze kroki jeszcze przed pomysłem na wykorzystanie Internetu, jako formy wypromowania swojej działalności, a dopiero po rozpoczęciu współpracy z agencją SEO, zaczęło rosnąć zainteresowanie klientów. Dlatego nie powinien dziś nikogo dziwić fakt, że ważniejszy jest wizerunek w sieci, zamiast telewizji.

Jednym z punktów, którym zajmują się specjaliści od optymalizacji i pozycjonowania stron www, jest tzw. meta description, czyli krótki tekst streszczający, czego dotyczy witryna. Długość tego opisu to zazwyczaj 150 – 160 znaków (w zależności od wielkości czcionki). Bardzo ważne jest dodanie meta description, gdyż w innym przypadku Google zrobi to za nas, a w tym przypadku istnieje możliwość, że będą to nie do końca takie zdania, które chcielibyśmy zawrzeć w opisie. Meta tag przede wszystkim pełni rolę informacji dla czytelnika.

Bardzo dobrym posunięciem będzie dostosowanie unikalnych meta tagów, dla każdej podstrony. Dzięki temu zwiększymy swoje szanse, na to, że właśnie na naszą stronę zajrzą potencjalni klienci. Zwłaszcza gdy nasza oferta dotyczy różnych obszarów, wtedy opis poszczególnych stron witryny maksymalnie zwiększy ruch w serwisie. Poprawnie napisany meta tag musi składać się z nazwy firmy, tak, aby czytelnik od razu nas kojarzył, gdy w przyszłości będzie chciał ponownie skorzystać z usług. Do tego konieczne będzie krótkie streszczenie tego, co można znaleźć na stronie: czy zajmujemy się tylko sprzedażą części do samochodów, czy także prowadzimy ich skup itp. Ponadto warto umieścić numer telefonu, ponieważ często zdarza się, że klientowi nie chce się czytać całego serwisu i woli od razu skontaktować się z pracownikiem firmy.

Chcąc rozpocząć skuteczne pozycjonowanie stron powinieneś dobrze skroić opis strony. Dzięki temu będziesz wiedzieć jaki jest przewodni temat witryny oraz czego może się spodziewać po wejściu na nią. Z punktu technicznego, opis powinien zawierać słowa kluczowe, jednak nie należy przesadzać z ich ilością, ponieważ możesz nie osiągnąć oczekiwanego rezultatu. Meta description ma zachęcać do wejścia na naszą stronę, dlatego najlepiej z pomocą profesjonalistów powinniśmy przemyśleć co zostanie umieszczone w opisie.

Przede wszystkim dobrze skonstruowane streszczenie będzie przydatne nie tylko czytelnikom, ale także robotom Google, które odpowiadają za to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania pojawi się nasz serwis.

 

Najlepszy polski start-up pojedzie do Londynu

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), zrzeszający niemal 200 podmiotów sektora nowoczesnych usług biznesowych, organizuje konkurs ABSL Strat-Up Challenge, którego zwycięzca pojedzie na prestiżowy Polish Tech Day odbywający się 16 czerwca w siedzibie Google w Londynie.

Czytaj więcej
Kreator stron internetowych dostępny na pl.mfirma.eu

Trudno dzisiaj wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę, nieposiadającą własnej strony internetowej. Nie każdy jednak zna trudny język html, umożliwiający stworzenie strony internetowej od podstaw. Dla tych, którzy nie są profesjonalnymi programistami, stworzono kreator stron internetowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, do stworzenia profesjonalnie wyglądającej strony nie jest konieczna znajomość programowania. Od teraz każdy może stworzyć swoją własną stronę bez żadnych trudności.

Czytaj więcej