Jak założyć własny sklep internetowy?

Technologia poszła do przodu i dziś, by założyć własny sklep internetowy wystarczy... podjąć taką decyzję, bo z resztą szybko sobie poradzisz.

Wystarczy wykupić oprogramowanie, a w pakiecie intuicyjny kreator szablonu sklepu internetowego. Postawienie sklepu to kwestia wyboru odpowiednich modułów, wprowadzenia produktów, systemów płatności i sporego zaangażowania w marketing.

Czy administracja www jest skomplikowana?

Sklep internetowy można podpiąć do zakładki bloga na WordPressie, jeśli taki posiadamy lub postawić od zera. Administracja bloga i sklepu internetowego wymaga opanowania prostego CMS-a i nie jest skomplikowana. Cała sztuka to przyciągnąć i zatrzymać klienta w swoim sklepie, a to już wymaga zaplanowanych działań i strategii marketingowej.

Jeśli chcemy konkurować cenami, szybko może dać się we znaki zmęczenie i zniechęcenie, dlatego lepiej konkurować jakością. Na prestiż sklepu internetowego składa się szybka i terminowa obsługa klienta, wysyłanie przesyłki w ciągu doby, oferowanie wszystkich form płatności.

Warto też zwrócić uwagę, czy zrobiliśmy odpowiednią mapę sklepu. Powinniśmy wyróżnić produkty w promocyjnej cenie, bo one zawsze przyciągają klientów polujących na promocje. Ważne, by koszyk klienta zapełnił się więcej, niż jednym produktem, dlatego pod każdym produktem warto zrobić karuzelę propozycji, które zakupili też inni klienci.

Jeśli klient będzie zadowolony z produktu, a sprzedajemy coś, co trzeba po pewnym czasie uzupełnić, z pewnością do nas wróci. Zdarza się, że klient chce zrobić ponowne zakupy w sklepie, ale nie pamięta nazwy. Dlatego warto pozostać w kontakcie, prowadząc zaangażowane działania w social mediach, bloga branżowego z ciekawostkami, konto na Instagramie oraz wysyłając newsletter z informacjami o promocjach.

Samo założenie sklepu internetowego to nic skomplikowanego. Jednak pozyskanie klienta, zarobienie na ZUS, który przy tym rodzaju biznesu od razu musimy opłacić, wyróżnienie się na tle konkurencji - to proces. Na początku każdą zarobioną złotówkę inwestujesz w rozwój swojego sklepu. Niezbędne są spore inwestycje na start, by kupić towar, opłacić oprogramowanie, usługę księgowego. W sklepie internetowym możemy też oferować usługi digitalne: e-booki, e-kursy.