Kampanie AdWords jak tworzyć

Każda z firm chce, aby płatne kampanie AdWords przynosiły jak największe zyski oraz świetne wskaźniki konwersji. Jednak osiągnięcie takich rezultatów jest efektem właściwie zoptymalizowanej reklamy, która zachęca użytkowników do podjęcia działania. Czym się kierować, aby okazała się ona skuteczna i odpowiednia dla internautów – a przede wszystkim zgodna z wytycznymi Google?

Zasada 1. – dobrze stworzona kampania 

Pierwszy krok to oczywiście właściwie stworzona kampania! Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest na przykład stosowanie sieci wyszukiwania rozszerzonej o sieć reklamową. I naprawdę zdarza się on bardzo często. Jeśli więc promocja nie przynosi właściwej konwersji, a generuje tylko ruch, warto sprawdzić, czy została odpowiednio stworzona. W przypadku zauważenia podobnych problemów, warto poszukać pomocy również w support Google AdWords

 Zasada 2. – odpowiednie stworzenie reklamy tekstowej  

Dbałość o poprawność językową jest bardzo ceniona przez algorytm Google. Dlatego też, komponując treść reklamy, warto zadbać o to, aby nie pojawiły się w niej błędy ortograficzne czy interpunkcyjne. Niepożądanym jest nadużywanie znaków specjalnych, spacji oraz wielkich liter. Ważne jest, żeby używać wybranych słów kluczowych w tekście reklamy, ponieważ wpływają one na wyniki wyszukiwania kampanii.

Zasada 3. – optymalizacja kampanii

W momencie, gdy płatna reklama AdWords nie przynosi oczekiwanych efektów, trzeba sprawdzić, jak odpowiednio ją zoptymalizować. Może to wynikać na przykład ze źle pogrupowanych fraz, lub ich niewłaściwego wyboru. Dlatego należy również testować słowa, na które ma pojawiać się promocja, po to, aby osiągnąć jak najlepsze efekty – ale jak najmniejszym kosztem.

Zasada 4. – obserwowanie konkurencji

Monitorowanie pracy konkurencji jest niezwykle istotne. Dzięki temu można znaleźć sposób na właściwą konfigurację kampanii lub podpowiedzi, jakich błędów unikać przy jej tworzeniu.

Zasada 5. – mierzenie efektów kampanii

Jedną z najważniejszych rzeczy, którą trzeba zrobić po zakończeniu pewnego okresu reklamowego w Google AdWrods jest przeanalizowanie jego skutków. Tylko dzięki temu możliwe jest wyciągnięcie wniosków odnośnie kampanii oraz wskazanie parametrów do dalszej optymalizacji.

Te 5 zasad to jednak nie wszystkie wytyczne, jakimi powinno się kierować podczas tworzenia kampanii AdWords. Żeby zadbać o właściwe jej stworzenie warto zaufać specjalistom z dziedziny online marketingu. Agencją, w której pracują eksperci, odpowiedzialny za promocje wielu e-sklepów, jest Alte Media https://www.altemedia.pl. Skorzystanie z usług firmy dla gwarancję uzyskania świetnych efektów z płatnych kampanii!