3 tegoroczne trendy w pozycjonowaniu na Śląsku i nie tylko. Jakie działania przyniosą realne efekty w 2017 roku?

Choć wydawać by się mogło, że pozycjonowanie to wciąż ten sam długotrwały i złożony proces, pojawiające się trendy w SEO każdego roku dotyczą także tego działania. Ulepszenia, wprowadzenia i zwrócenie uwagi na pojedyncze aspekty pozycjonowania przyczyniają się zwiększenia jego efektywności, a tym samym – popularności. SEO-wco! Na czym powinieneś w tym roku zawiesić oko, pozycjonując strony internetowe na Śląsku i nie tylko?

1. Dobry jakościowo content

Stało się! Choć trend na wartościowe treści rozpoczął się już jakiś czas temu, to nie zanosi się na jego schyłek. Dobry content wciąż jest w cenie; potwierdzają to wysokie pozycje oryginalnych tekstowo witryn. Czasy, w których to liczba słów kluczowych w danym tekście decydowała o jego hierarchii w oczach internetowego wujka już bezpowrotnie (miejmy nadzieję!) minęły. Biorąc pod uwagę cały proces, jakim jest pozycjonowanie stron, to znaczenie mają nie tylko treści znajdujące się na nich (choć one są w tym kontekście najważniejsze), ale także wszelkie inne powstałe wskutek działań marketingowych firmy: artykuły sponsorowane, wpisy na bloga, posty na Facebooku i innych kanałach społecznościowych. Zwróć zatem uwagę na wszystko, co Twój copywriter tworzy na swoim edytorze tekstowym.

2. Strona responsywna, czyli przyjazna urządzeniom mobilnym

Bezsprzecznie największe znaczenie w bieżącym roku będzie mieć optymalizacja stron pod kątem ich odczytywania na urządzeniach mobilnych. Dlaczego ta kwestia jest taka ważna? A dlatego, ze coraz więcej użytkowników Internetu korzysta z niego właśnie za pomocą komórek i tabletów – laptopy są wszak zbyt ciężkie do ciągłego przewożenia. Niezbędne staje się zatem w pracy każdego SEO-wca dostosowanie wyświetlanych stron (czyli wszystkich grafik i tekstów na niej umieszczonych) na ekranach mobilnych sprzętów – w taki sposób, by Internauta wygodnie, sprawnie i bezkonfliktowo odczytał każdą potrzebną mu informację.


3. Wyszukiwanie głosowe w Google

Choć na zagranicznym rynku internetowym wyszukiwanie głosowe w Google (czy nawet w wiadomościach SMS) nie jest już żadną nowością, na naszym rodzimym podwórku ta funkcja dopiero zaczyna raczkować. Jednak eksperci przewidują, że w 2017 roku Polacy będą częściej z niej korzystać, a ma być to spowodowane oszczędnością czasu. Poza tym lubimy bawić się nowymi możliwościami, które daje nam wciąż rozwijająca się technologia! Wujek Google uzyska zatem nieco bardziej ludzkie oblicze, dlatego powinieneś wziąć to też pod uwagę w pozycjonowaniu – np. na etapie budowania słów kluczowych. Long tail czy pojedyncze wyrazy? Całe zdania czy bezokoliczniki? W tym przypadku wszystko ma znaczenie.

Artykuł został opracowany we współpracy z michal-brzozowski.pl – specjalistą marketingu internetowego, który w swojej działalności zajmuje się m.in. pozycjonowaniem stron internetowych w Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, jak i na całym Śląsku.