Hashtagi w marketingu

Hashtagiem określane jest słowo poprzedzone znakiem # (z angielskiego hash). Polega to na tym, że za pomocą jednego kliknięcia w wybrany hashtag jesteśmy przenoszeni do wszelkich artykułów, rozmów, postów, które zostały nim oznaczone.

Hashtagiem określane jest słowo poprzedzone znakiem # (z angielskiego hash). Polega to na tym, że za pomocą jednego kliknięcia w wybrany hashtag jesteśmy przenoszeni do wszelkich artykułów, rozmów, postów, które zostały nim oznaczone. Obecnie wszędzie można spotkać różnego rodzaju hasztagi, najcześciej pojawiają się oczywiście w mediach społecznościowych i szacuje się że aż 75% użytkowników z nich korzysta.

Pierwszą platformą na której się pojawiły jest Twitter, później zaczęto z nich korzystać na Instagramie, a niedawno z hasztagów korzystają także użytkownicy Facebooka. W sytuacji, gdzie firmy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe do promowania siebie, hastagi stały się narzędziem ułatwiającym prowadzenie działań w ramach reklamy internetowej. Umożliwiają w dość prosty sposób dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Użytkownicy także mają ułatwione zadanie i w ogromie informacji mogą z łatwością odnaleźć to co ich interesuje przeglądając tylko interesujące ich hasztagi.

W największym stopniu z hasztagów korzystają aktualnie użytkownicy Instagrama, gdzie opiera się na nich praktycznie cała komunikacja i to na tej platformie widzi się największy ich wpływ na wzrost zainteresowania danym postem. Z przeprowadzanych analiz wynika, że im więcej hasztagów zamieszczono wraz z danym postem na Instagramie rośnie liczba jego polubień i komentarzy pod nim. Zaobserwowano, że umieszczenie 11 i więcej tagów daje aż 552-procentowy wzrost zainteresowania postem. Na Twitterze nie odnoszą takiego sukcesu ze względu na ograniczoną ilość znaków jednego tweeta. Na Facebooku stosunkowo niedawno pojawiła się funkcja umieszczania hasztagów, ale szybko zyskuje popularność ponieważ pozwala nakierować komunikaty reklamowe na konkretną grupę odbiorców. Jest to duże ułatwienie dla firm, którzy nie muszą niepotrzebnie tracić środków finansowych na kampanie marketingowe, skierowane dla szerokiego grona odbiorców niekoniecznie zainteresowanych danym produktem.

Wpisując w wyszukiwarkę "strony internetowe Rzeszów", znajdziemy firmy, które profesjonalnie poprowadzą profile społecznościowe Twojego przedsięwzięcia z wykorzystaniem hashtagów.

Artykuł powstał we współpracy z Reklama-24.com - Strony internetowe w Rzeszowie.