Linki sponsorowane, a pozycjonowanie.

Poszukując w sieci informacji 99% internautów korzysta w wyszukiwarki Google. Wpisując określone hasło oczekują szybkich i konkretnych informacji na temat poszukiwanych produktów lub usług. Niejako z drugiej strony wyszukiwarki znajdują się przedsiębiorcy, właściciele małych i dużych biznesów, którzy robią wszystko aby podczas googlowania internauci trafili właśnie na ich stronę.

Do potencjalnych klientów mogą dotrzeć na dwa sposoby: poprzez pozycjonowanie lub linki sponsorowane. Która z metod jest lepsza? Która okaże się skuteczniejsza?

Pozycjonowanie uchodzi za bardziej „naturalną” formę promocji firmy w Google. O tym czy strona wyświetli się w wynikach naturalnych Google decyduje szereg czynników m.in. jakość i zawartość strony docelowej, jakość i ilość linków do niej prowadzących oraz działania konkurencji. Niestety, obecnie działania w ramach pozycjonowania stają się coraz mniej skuteczne i coraz trudniej jest określić co jest bezpieczne i dopuszczalne przez Google. Często nieumiejętne prowadzenie działań w zakresie pozycjonowania może grozić poważnymi konsekwencjami w postaci całkowitego usunięcia strony z wyników wyszukiwania.

O wiele bezpieczniejszą i pewniejszą formą promocji w Google są linki sponsorowane. Wyniki z kampanii wyświetlają się nad oraz obok linków z wyników naturalnych. Podobnie jak w przypadku SEO link prowadzi do strony lub podstrony serwisu reklamodawcy. Przewagą nad pozycjonowaniem jest nie tylko całkowite bezpieczeństwo, ale również większa skuteczność i możliwość mierzenia efektów kampanii. Ponadto, inaczej niż w przypadku pozycjonowania nie ma konieczności oczekiwania na efekty, strona pojawia się w Google w ciągu 24 h od momentu uruchomienia kampanii – co jest niezwykle istotne wtedy, gdy reklamodawcom zależy na czasie. Kampanię można w dowolnym momencie zatrzymać, rozszerzyć jej zasięg, zmienić ustawienia, zwiększyć bądź zmniejszyć budżet. Reklamodawcy doceniają tą dużą elastyczność kampanii AdWords i coraz chętniej wybierają właśnie to narzędzie promocji w Google.

Jeśli więc zadajesz sobie pytanie, która z form – pozycjonowanie czy AdWords będzie lepsza – odpowiedź jest jedna. Obecnie jedynym skutecznym i pewnym narzędziem promocji w wyszukiwarce są kampanie linków sponsorowanych.