Jak Internet może pomóc w prowadzeniu małej firmy?

Polska ciągle jest w ogonie Europy w zakresie wykorzystywania Internetu do celów biznesowych. Mamy wiele firm, które w ogóle z sieci nie korzystają, nie posiadają nawet firmowej strony internetowej a to duży błąd.

Można to udowodnić na przykładzie chociażby małego salonu fryzjerskiego. Wydawać by się mogło, że ta branża opiera się wyłącznie na poleceniach osobistych. Faktycznie z polecenia trafia wielu klientów, jednak nie wszyscy. Obecnie konkurencja na rynku fryzjerskim jest ogromna dlatego trzeba szukać innych kanałów dotarcia do klienta.

Tworząc stronę firmową możemy pokazać wnętrza salonu, kosmetyki na jakich pracujemy i przede wszystkim fryzury jakie tworzymy. Na stronie można tez umieścić informację o kuponach zniżkowych, godziny otwarcia czy cennik. Podobnie jest z pracownią krawiecką. Wydawać by się mogło, że krawiectwo nie ma nic wspólnego z Internetem.

Tymczasem w sieci można prezentować swoje projekty, kupować tanio tkaniny i dodatki pasmanteryjne. Działając tylko stacjonarnie mamy dostęp do niewielkiego grona potencjalnych klientów. W sieci natomiast szyte tekstylia czy ubrania mogą zobaczyć tysiące osób a następnie zamówić je z wysyłką.